vakantiehuis

Zorgeloze verhuur van uw vakantiehuis & hoog rendement

Of het nu een vakantieappartement betreft, een huisboot of klassiek vakantiehuis, we begrijpen dat het voor u een belangrijk besluit is om uw vakantiewoning te verhuren. Lees meer over het verhuren van een vakantiehuis en wat wij als uw verhuurpartner voor u kunnen betekenen. 

Wereldwijde promotie met focus op Duitse gasten
Meer dan 50 jaar verhuurervaring
Uitgebreid verhuuradvies op locatie

Ontvang vrijblijvend een aanbod voor het verhuren van uw vakantiehuis

Door op "verzenden" te klikken, geeft u NOVASOL toestemming om telefonisch of per e-mail contact met u op te nemen voor meer informatie over het verhuren van uw vakantieobject. U kunt uw toestemming te alen tijde intrekken door contact met ons op te nemen op het volgende e-mailadres: datainformation@novasol.com

Waarom uw vakantiehuis via NOVASOL verhuren? 

Wereldwijde marketing
Uitstekende promotie van uw vakantiewoning via vele duizenden internet- en reisbureaupartners, sociale media en onze eigen 19-talige website.
Hoog verhuurrendement
Door internationale vakantiespreiding, onze verhuurconcepten en optimale prijsstelling realiseren wij de best mogelijke bezetting.
Gasttevredenheid
De vele Awards bevestigen dat gasten onze vakantiehuizen en service waarderen. Wij geven aandacht aan alle vragen & verzoeken voor, tijdens en na het verblijf.

Hoeveel kunt u verdienen door uw vakantiehuis te verhuren?

De huurinkomsten voor uw specifieke vakantiehuis zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals oppervlakte, locatie, faciliteiten en het kwaliteitsniveau van het vakantiehuis. Bekijk hieronder voorbeelden van de huurinkomsten voor verschillende soorten vakantiewoningen en neem contact met ons op om een schatting te krijgen van hoeveel u kunt verdienen door uw woning te verhuren.

Hoe wij u helpen uw huurinkomsten te verhogen

  • Marketing: Uw vakantiehuis wordt onder de aandacht gebracht van miljoenen potentiële gasten wereldwijd. Van beschrijving en foto's tot online marketing en onderhandeling met partners: wij verzorgen alles.
  • De juiste prijs: Het bepalen van een verhuurprijs is niet eenvoudig en verkeerde prijzen zijn een van de belangrijkste redenen voor een lage bezetting. Op basis van onze ervaring en uitgebreide marktanalyses bepalen we de prijs voor uw vakantiehuis en bieden we bovendien aan om de prijs automatisch aan te passen aan de vraag.
  • Meer gasten: We bieden een brede selectie verhuurconcepten zoals outdoor wellness, activiteitenhuis en huisdieren welkom. Deze concepten zijn zorgvuldig gekozen om ervoor te zorgen dat u het grootst mogelijke aantal boekingen ontvangt en nieuwe klantengroepen bereikt. Bovendien kan het helpen de door u gewenste doelgroep beter te bereiken, bijv. gezinnen met kinderen. We adviseren u ook graag over mogelijke verbeteringen die u in uw woning kunt aanbrengen om uw verhuurrendement verder te verhogen. Denk daarbij aan styling van uw interieur, een andere indeling of aanvullende faciliteiten.  

Tip! Wist u dat als de gast een bevestigde boeking binnen 20 dagen voor aankomst annuleert, wij de volledige huurinkomsten dekken?

Diana, huiseigenaar bij NOVASOL sinds 2016

Het contact met medewerkers is fijn en de gasten zijn goed geïnformeerd. Resultaat is een mooi rendement zonder zorgen.

Diana, huiseigenaar bij NOVASOL sinds 2016

Altijd dichtbij, persoonlijk contact 

Met onze kantoren en lokale adviseurs is er altijd een NOVASOL-vertegenwoordiger in uw buurt die ook de regio van uw vakantiehuis goed kent. Wij hebben veel ervaring in de reisbranche en spreken graag met u over de verhuurmogelijkheden in alle opzichten. U krijgt een vaste lokale adviseur die verantwoordelijk is voor uw specifieke vakantiehuis.

Ontmoet onze toegewijde verhuurspecialisten

Kom in contact met een verhuurspecialist bij u in de buurtMeer informatie

Ontvang 25% korting op uw volgende vakantie

Wanneer u uw vakantiehuis via ons verhuurt ontvangt u 25% korting op bijna 50.000 vakantiewoningen in 25 landen. 

Verken een Europese stad, ontspan op het strand aan de Middellandse Zee of ga op wintersport. We bieden een brede selectie vakantiehuizen en appartementen op zowel populaire als minder bekende maar even fascinerende bestemmingen.

50.000 vakantiewoningen in 25 landen
Ontvang 25% korting op uw volgende vakantie

Heeft u vragen?

Kan ik ook eigen gebruik maken van mijn vakantiehuis? En hoeveel kan ik verdienen door mijn vakantiehuis te verhuren? Wanneer krijg ik betaald? 

Hieronder vindt u een selectie vragen en antwoorden over de verhuur van uw vakantiehuis en hoe alles werkt wanneer u bij ons verhuurt. Als u nog andere vragen heeft, kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Druk op de "+" om de vragen te zien.

Uw verhuurinkomsten
Hoeveel kan ik verdienen door mijn vakantiehuis te verhuren via NOVASOL?

Uw opbrengsten zijn afhankelijk van een breed scala aan factoren, zoals de locatie, standaard en faciliteiten binnen en buiten uw vakantiehuis. Het aantal weken dat u uw woning beschikbaar stelt, is ook belangrijk voor uw verhuurinkomsten. 

We stellen een realistische prognose op gebaseerd op de aanwezige faciliteiten en uw wensen voor de te verhuren periodes. We kunnen u ook adviseren over hoe u uw vakantiehuis nog competitiever kunt maken op de verhuurmarkt. Dat kan gaan om kleine tot grotere investeringen waarbij we tevens inzichtelijk kunnen maken hoeveel extra rendement daar tegenover staat.

Hoe en wanneer krijg ik betaald?

U ontvangt uw netto huurvergoedingen middels een bankoverschrijving rechtstreeks op het door u gekozen bankrekeningnummer. De betaling wordt gedaan aan het begin van de maand waarin uw gast arriveert. We betalen de volledige huurprijs, zelfs als de gast nog niet is gearriveerd, onder voorbehoud van algemene voorwaarden. Een uitsplitsing van het totale bedrag naar reserveringsnummer, naam gast en periode vindt u terug in de digitale maandafrekening die u terugvindt in uw persoonlijke eigenarenlogin. 

Indien een boeking lastminute wordt gedaan en de maandelijkse uitkering heeft reeds plaatsgevonden, dan ontvangt u de betaling in de volgende maand.

Wat gebeurt er met mijn betaling als mijn gasten hun reservering annuleren?

Als een gast een bevestigde boeking annuleert binnen een bepaald aantal dagen voorafgaand aan zijn geplande aankomst, dekken we tussen 80% en 100% van de verloren huurprijs. Het aantal dagen voor aankomst en het dekkingspercentage zijn afhankelijk van het land.

Hoe weet ik dat ik de juiste prijs krijg voor mijn huurobject?

Op basis van onze ervaring met vergelijkbare vakantiewoningen en uitgebreide marktanalyse bepalen wij de seizoensprijzen die het beste bij uw vakantiehuis passen. We volgen continu vakantietrends over de hele wereld en gebruiken de kennis en ervaring die we meer dan 50 jaar in de branche hebben opgebouwd om ervoor te zorgen dat uw vakantiehuis zo concurrerend mogelijk is - inclusief de juiste prijs-kwaliteit balans.

Verhuren via NOVASOL
Wat is het verschil tussen het verhuren van mijn vakantiehuis via NOVASOL en het zelf doen?

Het verhuren van uw vakantiehuis kost veel tijd en moeite. Het vereist veel administratie, het bepalen van een passend prijsniveau tijdens een verhuurseizoen om zoveel mogelijk boekingen voor de beste prijs te garanderen, het promoten van uw vakantiehuis via meerdere kanalen, het afhandelen van boekingen en het behandelen van vragen van gasten en mogelijke problemen voor, tijdens en na het verblijf en nog veel meer.

Als u ons als uw verhuurpartner kiest, zorgen wij voor dit alles. Daarnaast maken we gebruik van onze 50 jaar ervaring en doorlopende analyse van en inzicht in de vakantiemarkt om ervoor te zorgen dat u de best mogelijke verhuurervaring heeft.

Wanneer staat mijn vakantiehuis online nadat de overeenkomst is ondertekend?

Nadat de verhuurovereenkomst is ondertekend, duurt het meestal drie tot zeven werkdagen voordat uw vakantiehuis online staat op onze website en kan worden geboekt.

Is NOVASOL geschikt voor mij als ik mijn vakantiehuis maar een paar weken per jaar wil verhuren?

Het hangt af van het aantal weken en de periode van het jaar dat u in gedachten heeft. Neem contact met ons op voor meer informatie

Wanneer kunnen onze gasten mijn vakantiehuis boeken?

Normaal gesproken lopen onze verhuurweken van zaterdag tot zaterdag wat goed aansluit bij de wensen van een internationale doelgroep. Bijvoorbeeld Duitsers komen graag aan op een zaterdag i.p.v. een vrijdag. Als u aan de groeiende marktvraag naar meer flexibiliteit tegemoet wilt komen kunt u bovendien specifieke concepten kiezen die kortere verblijfsperiodes en een dagelijkse aankomst en vertrek mogelijk maken.

Hoe lang is de verhuurbemiddelingsovereenkomst geldig?

Wanneer u een samenwerking met ons aangaat, maakt u een overeenkomst die geldig is voor het lopende en het daaropvolgende jaar. Nadien wordt de overeenkomst automatisch telkens één jaar verlengd. Als u wilt, kunt u uw overeenkomst natuurlijk aan het einde van elke overeenkomstperiode beëindigen.

Promotie van uw vakantiehuis
Wie maakt foto's en maakt een complete presentatie van mijn vakantiehuis?

We zorgen voor elk aspect in de promotie van uw vakantiehuis in vele talen op de eigen website en op die van onze vele boekingspartners. Wij zorgen voor de fotografie en onze copywriters maken een presentatie die, samen met afbeeldingen van hoge kwaliteit, uw vakantiehuis in optima forma aan vakantiegangers presenteert.

Waar komen de gasten vandaan?

Uw vakantiehuis wordt wereldwijd gepromoot via websites, sociale media, advertenties en een netwerk van meer dan 10.000 boekingspartners. Daarom bezoeken gasten uit heel Europa en zelfs daarbuiten onze vakantiehuizen. Ze komen bijvoorbeeld uit Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk, Kroatië, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en vele andere landen. De bestemming bepaalt waar de meeste gasten vandaan komen. Voor bestemming Nederland komt bijvoorbeeld meer dan 70% van de gasten uit Duitsland. Een interessante doelgroep, want zij boeken doorgaans vroeg, verblijven langer en besteden lokaal relatief veel. 

Als huiseigenaar bij NOVASOL heeft u toegang tot uw eigen persoonlijke huiseigenarenpagina, waar u uw huur kunt volgen en precies kunt zien waar uw gasten vandaan komen.

Boekingen en gasten
Wat gebeurt er als mijn vakantiehuis is geboekt?

U ontvangt een melding per e-mail, sms of beide. U kunt details over al uw boekingen vinden op uw persoonlijke startpagina, waartoe u toegang hebt wanneer u uw vakantiehuis bij ons verhuurt.

Kan ik persoonlijke bezittingen in mijn vakantiehuis bewaren?

Ja natuurlijk. We adviseren wel om uw privé-eigendommen in een duidelijk gemarkeerde en afgesloten ruimte, kast of iets dergelijks te bewaren.

Verzekering van uw vakantiehuis
Wat gebeurt er als een gast mijn vakantiehuis beschadigt?

Wij vinden het belangrijk dat u zich prettig voelt wanneer u uw vakantiehuis verhuurt. Daarom geeft onze huiseigenarenverzekering automatisch dekking aan NOVASOL huiseigenaren. De verzekering vormt een aanvulling op uw eigen verzekering.

De huiseigenarenverzekering geeft *:

  • dekking bij fysieke schade aan de huuraccommodatie en aanverwante roerende goederen veroorzaakt door een NOVASOL-gast 
  • dekking in het geval van verloren huurinkomsten als de reparatie van de schade betekent dat u bestaande boekingen moet annuleren.
  • dekking met slechts 135 EUR eigen risico. De huiseigenarenverzekering dekt ook het verschil als uw eigen vakantiehuisverzekering een letsel dekt en uw eigen risico meer dan 135 EUR is.

… en veel meer! 

Bovendien dekken we met ons Minor Damage Concept de kosten van kleinere schade tot 135 EUR. Op deze manier bent u goed beschermd tegen onvoorziene schade en kosten in verband met de verhuur van uw vakantiehuis.

* Onder bepaalde voorwaarden

Brengt NOVASOL een borg bij de gasten in rekening?

Als algemene regel geldt dat gasten een borg betalen bij het huren van vakantiehuizen met een zwembad en zeer grote vakantiewoningen. Voor andere vakantiehuizen bieden we in plaats daarvan een concept aan dat we het Minor Damage Concept noemen.

Dit betekent dat als een gast tijdens het verblijf per ongeluk een kleine schade in uw vakantiehuis veroorzaakt, wij de kosten terugbetalen die kunnen worden gemaakt in verband met reparatie of aankoop van nieuwe artikelen met een maximum van 135 EUR per verblijf *. Met dit concept willen we u beschermen tegen onvoorziene kosten in verband met de verhuur van uw vakantiehuis en tegelijkertijd voorkomen dat onze gasten een naar gevoel overhouden door een vergoeding te vragen voor een kleine en onopzettelijke schade.

Het concept dient als een aanvulling op onze huiseigenarenverzekering. Deze verzekering dekt veel schades aan uw vakantiehuis en inventaris indien deze is veroorzaakt door een NOVASOL-gast waarbij het schadebedrag hoger is dan 135 EUR en uw eigen verzekering geen dekking biedt *.

* Onder bepaalde voorwaarden

Ontvang vrijblijvend een aanbod voor het verhuren van uw vakantiehuis

Door op "verzenden" te klikken, geeft u NOVASOL toestemming om telefonisch of per e-mail contact met u op te nemen voor meer informatie over het verhuren van uw vakantieobject. U kunt uw toestemming te alen tijde intrekken door contact met ons op te nemen op het volgende e-mailadres: datainformation@novasol.com