Veelgestelde vragen

Het is voor ons erg belangrijk dat u de best mogelijke ervaring krijgt met uw vakantiehuis. 

Hieronder vindt u de antwoorden op sommige van de meest gestelde vragen over boeken, betalen, aankomst, sleutels ophalen en ons Safety Pakket. 

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met één van onze medewerkers. Bel 03 322 04 04 of stuur een email naar: novasol@novasol.be.

7 dagen gratis annulering

Gratis annulering tot 7 dagen voor aankomst is een speciale aanbieding voor alle vakantiehuizen die de banner "7 dagen gratis annulering" dragen. De aanbieding is geldig voor boekingen gemaakt tot uiterlijk 30 juni 2021 voor deze vakantiehuizen en alleen voor aankomsten in 2021.

Elke annulering van een boeking gemaakt met deze speciale aanbieding moet worden gedaan via de MyBooking pagina.

Elke annulering na het verstrijken van de termijn van 7 dagen zal worden behandeld in overeenstemming met de huurvoorwaarden.

COVID-19

Hoe beïnvloed COVID 19 mij en mijn boeking met NOVASOL

Hier bij NOVASOL doen we er alles aan om u te helpen met alles rondom COVID-19. Daarom hebben we alle informatie over deze pandemie verzameld op *deze* pagina waar u meer kunt lezen over hoe het uw boeking beïnvloed.

Ik heb een vakantiehuis geboekt maar de grenzen zijn gesloten. Wat nu?

U heeft altijd de optie om uw vakantiehuis om te boeken, tot 40 dagen voor aankomst tegen een prijs van €75

Voor meer informatie kunt u de Algemene Huurvoorwaarden bekijken

Kan ik omboeken?

Ja, u kunt tot 40 dagen voor aankomst uw vakantie omboeken naar hetzelfde vakantiehuis met een andere datum, een ander vakantiehuis kiezen of een compleet andere bestemming kiezen. U kunt omboeken door contact met ons op te nemen.

Wat gebeurt er op het moment dat mijn nieuwe boeking goedkoper of duurder is dan mijn originele boeking?

Als uw omboeking meer kost dan moet u het verschil plus omboekingskosten betalen. Als uw omboeking goedkoper is dan maken wij het verschil minus de omboekingskosten terug naar u over. In het geval dat de boeking goedkoper is maar de omboekingskosten maken dat tot een duurdere boeking, moet u het verschil betalen.

Wat gebeurt er in het geval dat ik wil omboeken en de betaling al gedaan is?

Dan wordt de betaling naar de nieuwe boeking omgezet. Dit kan enkele dagen duren. Als uw omboeking meer kost dan moet u het verschil plus omboekingskosten betalen. Dit kan 3 tot 4 weken duren. Als uw omboeking goedkoper is dan maken wij het verschil minus de omboekingskosten terug naar u over. Dit vindt u terug op uw MyBooking pagina.

Tot wanneer heb ik de tijd om het bedrag van de omboeking te betalen?

Tot 6 weken voor de aankomst heeft u de tijd deze te betalen.

Ik wil niet omboeken, maar mijn boeking annuleren. Kan ik mijn geld terug krijgen?

U kunt annuleren tot 40 dagen voor aankomst.

Alle annuleringen worden behandeld in overeenkomt met de Algemene Huurvoorwaarden. Hoe dichter bij de aankomst is, hoe hoger de annuleringskosten zijn. Er worden geen terugbetalingen van volledige bedragen gedaan. 

Wanneer kan ik mijn geld terugverwachten na een annulering?

Als u in aanmerking komt voor een terugbetaling dan laten wij u de hoeveel weten. Vanwege de grote hoeveelheid vragen kan het langer duren voor u deze informatie van ons krijgt, wij verontschuldigen ons voor het ongemak. 

Biedt NOVASOL een tegoedbon aan? (In plaats van annuleren)

Nee, helaas bieden wij geen tegoedbonnen aan.

Kunnen jullie mij vertellen wanneer de grenzen weer open gaan?

Helaas kunnen wij dat niet, aangezien wij met dezelfde informatie werken die u ook heeft. Het enige dat wij kunnen doen is u te vragen om op de hoogte te blijven van de huidige situatie in eigen land en in uw gekozen vakantieland. Deze informatie kunt u bij de relevante autoriteiten vinden. 

Een vakantiehuis boeken

Hoe boek ik een vakantiehuis?

De beste manier om een vakantiehuis te boeken is via onze website.

Wanneer u uw ideale vakantiehuis hebt gevonden, geeft u op de boekingspagina van onze website het aantal reizigers aan evenals de periode waarin u wenst te verblijven. Hierna klikt u op de groene button ´Boeken´.

In het volgende scherm worden de bijkomende kosten getoond, waarna u op ´volgende´ klikt. Vervolgens vult u de persoonsgegevens van de hoofdboeker in. Via het volgende scherm kunt u de betaalwijze kiezen. Vink daarna aan dat u akkoord gaat met onze huurvoorwaarden en bevestig de boeking. U ontvangt een reserveringsbevestiging per e-mail, zodra de boeking is gelukt.

Hoe kan ik mijn tegoedbon/korting gebruiken?

NOVASOL biedt vouchers/korting aan via onze partners. U kunt verschillende vouchers/korting vinden via een partner website, magazine of uw het intranet van uw bedrijf. U kunt deze vouchers/kortingscode gebruiken wanneer u uw vakantiehuis boekt en de code ingeeft wanneer u de betalingsmethode kiest. U kunt uw kortingscodes niet combineren. 

U kunt uw vouchers gebruiken wanneer u direct bij NOVASOL boekt en op een nieuwe boeking.

Waar kan ik mijn huurovereenkomst vinden?

Direct na het boeken van een vakantiehuis krijgt u een e-mail waar een link in staat naar uw MyBooking waar u uw betalingsinformatie en huurovereenkomst kunt vinden (nadat 100% van het bedrag is betaald). Als u met credit card heeft betaald kunt u uw huurovereenkomst vinden direct na het boeken. 

LET OP: Wij sturen geen informatie via reguliere post, omdat ons boekingsproces via onze website en e-mail gebeurd. Als u de huurovereenkomst via de post wilt ontvangen, moet u contact opnemen met ons Sales team en met hen een vakantiehuis boeken.

Welke betaalmethodes hanteert NOVASOL?

U kunt de betaling van de boeking voldoen via iDEAL, creditcard of bankoverschrijving. Wanneer u kiest voor betaling via bankoverschrijving, worden de benodigde IBAN- en BIC-codes op uw MyBooking pagina weergegeven.

LET OP: NOVASOL beschikt over een Deens rekeningnummer.

Is mijn betalingsinformatie beschermd?

Uiteraard is alle informatie die u aan ons geeft beveiligd met een SSL-encryptie.

Tot wanneer heb ik de tijd om te betalen?

Wanneer u meer dan 42 dagen voor aanvang van de huurperiode boekt, dient u een aanbetaling van 25% van de huursom te voldoen. Kiest u voor de betaalmethode iDEAL of creditcard. Bij de keuze ´bankoverschrijving´ dient u de (aan)betaling binnen 10 dagen te voldoen. De restantbetaling dient uiterlijk 6 weken voor aanvang van de huurperiode betaald te zijn. Bij boekingen binnen 3 weken voor aanvang van de huurperiode dient u direct de volledige huursom te voldoen via iDEAL of creditcard.


LET OP: U ontvangt na de aanbetaling geen betalingsbevestiging van ons. Zodra uw betaling bij ons is verwerkt, wordt dit vermeld op uw MyBooking pagina. Dit kunt u zelf controleren, dan betaalt u dit bedrag direct bij de boeking. 

Wanneer kan ik een vakantiehuis boeken voor volgend jaar?

Als u van plan bent een vakantie voor volgend jaar te boeken dan kunt u bij NOVASOL een voorbestelling doen. We hebben dan nog geen prijs, omdat het volgende seizoen in de lente/zomer van start gaat en wij op een basis van 1-jarige contracten werken.


Wanneer het contract bevestigd is sturen we u een bevestiging van de boeking samen met de verhuurprijs. Als u niet blij bent met de prijs kunt u gratis de boeking annuleren.


Als u een voorbestelling wil plaatsen dan hebben we de volgende informatie nodig: het huisnummer, de datum van uw verblijf, uw naam, uw adres, uw telefoonnummer en uw e-mailadres.


Er is een kans dat het vakantiehuis niet meer beschikbaar is in het volgende jaar of dat het huis op de gekozen datum in gebruik is door de huiseigenaar. In dit geval zullen we u een alternatief aanbevelen zodat u nog steeds een fijne vakantie kunt hebben. Dit komt niet heel vaak voor aangezien wij trouwe huiseigenaren hebben en we hopen dan ook dat u gewoon van uw vakantie bij NOVASOL kunt genieten!

Kunnen jeugdgroepen een vakantiehuis huren?

Jeugdgroepen worden geclassificeerd als een groep van ten minste zes mensen onder de 21. De groep moet zich aanmelden bij NOVASOL die zich het recht voorbehoudt om de gegeven groep af te wijzen. Als de groep  niet van tevoren is  aangemeld, kan NOVASOL deze bij aankomst of tijdens het verblijf weigeren.


Sommige eigenaren willen hun huis niet verhuren aan jeugdgroepen, maar dit wordt doorgaans vermeld in de huisbeschrijving. Houd er rekening mee dat de persoon die de huur boekt 21 jaar oud moet zijn.

Jeugdgroepen dienen uiterlijk bij aankomst een speciale groepswaarborgsom te betalen, bestaande uit de gewone vooruitbetaling van het verbruik en een toeslag van €500 per persoon aangegeven in  de huurovereenkomst. Als de verplichte eindschoonmaak niet bij de huurprijs is inbegrepen, moet de groep dat ook betalen.
 

Kunnen bedrijven een vakantiehuis huren?

In de beschrijving van de vakantiehuizen staat aangegeven of de verhuur uitsluitend voor vakantiedoeleinden wordt verhuurd of dat bedrijven deze kunnen huren. Bedrijven kunnen bij ons een vakantiehuis huren, maar wees erop alert dat niet alle huizen kunnen worden geboekt wanneer het gaat om een werknemersboeking voor bijvoorbeeld een zakenreis.

Hoe vind ik een vakantiehuis dat geschikt is voor personen met een fysieke beperking?

Op dit moment is het voor ons helaas nog niet mogelijk om gericht te zoeken naar een vakantiehuis dat geschikt is voor mindervaliden. Wij dienen hiervoor altijd apart navraag te doen bij onze collega´s. Stuur ons daarom de door u gewenste reisperiode, het aantal reizigers, de regio waar u graag wilt verblijven en eventuele andere eisen/wensen. Wij zullen aan de hand daarvan gaan bekijken welke vakantiehuizen voor u beschikbaar zijn.

Wat betekent een camera watermerk in een foto?

Wanneer er op een foto op onze website een watermerk in de vorm van een camera wordt getoond, betekent dit dat het hier een modelfoto betreft. Het gedeelte van het vakantiehuis dat op de foto wordt getoond, is nieuw of wordt vernieuwd. Door de modelfoto krijgt u een idee hoe dit deel van het huis er gaat uitzien.

Zijn huisdieren toegestaan en zo ja, hoeveel?

Bij de beschrijving van een vakantiehuis wordt duidelijk aangegeven of en hoeveel huisdieren zijn toegestaan. Extra huisdieren worden soms toegelaten, maar dit dienen wij altijd vooraf bij de huiseigenaar na te vragen. Neem hierover in dat geval contact met ons op. Zodra door de huiseigenaar een akkoord wordt gegeven op uw verzoek, zullen wij u dat onmiddellijk laten weten.

Krijg ik een overzicht van mijn boeking en de betalingsgegevens?

Wanneer u een boeking heeft gemaakt en de (aan)betaling heeft voldaan, verschijnt automatisch uw persoonlijke MyBooking pagina. Hier vind u alle informatie over uw boeking en de betaling.

Kan ik ook via de website op mijn MyBooking pagina komen?

Ja, hier gaat u naar uw MyBooking pagina. U vult hier de volgende gegevens in: boekingsnummer, huiscode van het vakantiehuis en het e-mailadres dat u heeft ingevuld bij de boeking. 

Omboeken, Annuleringen en Safety pakket

Hoe kan ik mijn boeking veranderen/omboeken?

U kunt uw boeking omboeken door contact met ons op te nemen. Alle veranderingen zijn in overeenstemming met onze huurvoorwaarden en de aangegeven extra kosten (75€).

Wat gebeurt er op het moment dat mijn nieuwe boeking goedkoper of duurder is dan mijn originele boeking?

Als uw omboeking meer kost dan moet u het verschil plus omboekingskosten betalen. Als uw omboeking goedkoper is dan maken wij het verschil minus de omboekingskosten terug naar u over. In het geval dat de boeking goedkoper is maar de omboekingskosten maken dat tot een duurdere boeking, moet u het verschil betalen.

Wat gebeurt er in het geval dat ik wil omboeken en de betaling is al gedaan?

Dan wordt de betaling naar de nieuwe boeking omgezet. Dit kan enkele dagen duren. Als uw omboeking meer kost dan moet u het verschil plus omboekingskosten betalen. Dit kan 3 tot 4 weken duren. Als uw omboeking goedkoper is dan maken wij het verschil minus de omboekingskosten terug naar u over. Dit vind u terug op uw MyBooking pagina.

Tot wanneer heb ik de tijd om het bedrag van de omboeking te betalen?

Tot 6 weken voor de aankomst heeft u de tijd deze te betalen

Hoe annuleer ik mijn boeking?

U kunt uw boeking via MyBooking annuleren. Alle annuleringen zijn conform onze huurvoorwaarden.

Ik wil niet omboeken, maar mijn boeking annuleren. Kan ik het geld terug krijgen?

Alle annuleringen worden behandeld in overeenkomt de Algemene Huurvoorwaarden. Hoe dichter bij de aankomst is, hoe hoger de annuleringskosten zijn. Er worden geen terugbetalingen van volledige bedragen gedaan. Meer informatie kunt u in onze Algemene Huurvoorwaarden vinden.

Wanneer kan ik mijn geld terugverwachten na een annulering?

Als u in aanmerking komt voor een terugbetaling dan laten wij u de hoeveelheid weten. Vanwege de grote hoeveelheid vragen kan het langer duren voor u deze informatie van ons krijgt, wij verontschuldigen ons voor het ongemak. 

Kan ik mijn boeking aan iemand anders overdragen?

Als u de trip zelf niet kunt maken, kunt u uw boeking tot 8 dagen voor uw aankomst de boeking aan iemand anders overmaken. Dit kan via de MyBooking site gedaan worden.

NOVASOL heeft een geschreven bevestiging nodig met de informatie van de nieuwe huurder.

Wat zit er in mijn gratis safety pakket?

Ons doel is om u een 100% zorgeloze vakantie te bezorgen. Daarom kunt u uw verblijf boeken zonder u zorgen te maken over plotselinge problemen. U bent gedekt met ons safety pakket, en het is gratis!

In dit safety pakket vindt u:

  • Annulering in geval van ziekte of overlijden.
  • Annulering tot 8 dagen voor aankomst veroorzaakt door onterechte werkloosheid of een nieuwe baan.
  • Annulering of een alternatieve verhuur als de eigenaar insolvent wordt verklaard.
  • Geld-terug-garantie op huizen met zwembaden.
  • Beste prijsgarantie.

Biedt NOVASOL een tegoedbon/voucher aan?

Nee, helaas bieden wij geen tegoedbonnen/vouchers aan.

Betaling, service en verbruik

Hoe betaal ik voor mijn boeking?

Wanneer u het ideale vakantiehuis heeft gevonden, geeft u op de boekingspagina van onze website het aantal reizigers aan evenals de periode waarin u wenst te verblijven. 

Hierna klikt u op de groene button ´Boeken´. In het volgende scherm worden de bijkomende kosten getoond, waarna u op ´volgende´ klikt. 

Vervolgens vult u de persoonsgegevens van de hoofdboeker in. Via het volgende scherm kunt u de betaalwijze kiezen. 

Vink daarna aan dat u akkoord gaat met onze huurvoorwaarden en bevestig de boeking. 

U ontvangt een reserveringsbevestiging per e-mail, zodra de boeking gelukt is.

Kan ik in termijnen betalen?

Als extra service heeft u de mogelijkheid om in twee termijnen te betalen als u meer dan 56 dagen voor aankomst boekt.

De eerste termijn bedraagt 25% van de totale huurprijs.

De tweede termijn is de resterende 75% van de totale huurprijs (uiterlijk 42 dagen voor aankomst te voldoen).

Wanneer u ervoor kiest om de betaling in termijnen te verdelen, wordt de eerste meteen in rekening gebracht. De betalingsinformatie wordt opgeslagen via onze gecertificeerde en goedgekeurde externe betalingspartners. De tweede termijn wordt automatisch in rekening gebracht op de vervaldag.

Als u tussen de twee termijnen extra services koopt (bijvoorbeeld beddengoed), wordt het bedrag van de tweede termijn automatisch verhoogd, overeenkomstig de prijs van de extra service.

U kunt uw betalingsoverzicht vinden op uw MyBooking-site, maar houd er rekening mee dat als u de boekingsperiode of huur heeft gewijzigd, de tweede termijn niet automatisch in rekening wordt gebracht.

Wat als ik een nieuwe credit card krijg tussen de twee termijnen?

Als u een nieuwe credit card krijgt tussen de twee termijnen, vragen we u in te loggen op uw MyBooking en met uw nieuwe kaart te betalen. Als u uw betalingsinformatie wijzigt voordat de tweede termijn afloopt, wordt het bedrag direct afgeschreven

Wanneer betaal ik toeristenbelasting?

In veel Europese landen vragen lokale autoriteiten toeristenbelasting van bezoekers aan het land. Het bedrag varieert van land tot land, maar normaal gesproken wordt u per persoon/per dag in rekening gebracht door NOVASOL voor vertrek of door het servicekantoor/de eigenaar zodra u aankomt, en u betaalt in lokale valuta.

Hoe betaal ik voor extra service?

U kunt extra services aanvragen via uw MyBooking pagina. Als u tussen twee termijnen betaalt dan wordt het bedrag automatisch toegevoegd aan de tweede termijn. Als u het volledige bedrag betaald heeft dan komt het bedrag op uw MyBooking pagina te staan, waar u deze ook kunt betalen.

Hoeveel kost de eindschoonmaak?

De prijs van de eindschoonmaak varieert van land tot land en is afhankelijk van de grootte van het vakantiehuis. De exacte prijs ziet u bij het boeken van uw verblijf, waar u deze als extra service kunt toevoegen. Als u uw verblijf al heeft geboekt, kunt u ons bellen, dan geven wij u de prijs voor de eindschoonmaak.

Bij sommige vakantiehuizen is de eindschoonmaak verplicht en ziet u de prijs bij de totale huurprijs. Staat de eindschoonmaak niet in de huurovereenkomst, dan dient u deze bij aankomst te betalen.

 

Hoeveel energieverbruik kan ik verwachten?

Als u bij NOVASOL huurt, kunt u naast de prijs die u voor de huur heeft betaald, extra consumeren hebben, tenzij in de omschrijving staat dat het gratis is. Elektriciteit, water, telefoon, verwarming en hout zijn variabele kosten en zijn bij veel vakantiehuizen inbegrepen in de totale prijs.

Bij vakantiehuizen waar elektriciteit en water niet bij de prijs zijn inbegrepen, hangt het verbruik af van het type vakantiehuis, het interieurontwerp en de grootte. We raden u aan contact op te nemen met NOVASOL als u informatie wilt over de gemiddelde kosten van een specifiek vakantiehuis.

U ontvangt de rekening binnen drie weken na uw verblijf. Bij sommige vakantiehuizen, meestal die met een zwembad, wordt vooraf een vooruitbetaling in rekening gebracht of zodra u bij aankomst uw sleutel ophaalt.

Betaal ik borg voor alle vakantiehuizen?

U hoeft in veel gevallen geen borg te betalen. Echter, in de volgende gevallen wel:

  • Huizen die meestal niet gebruikt worden als vakantiehuis
  • Grote groepen
  • Wanneer u langer dan 14 dagen in een vakantiehuis verblijft
  • Unieke vakantiehuizen
  • Vakantiehuizen met boot.

Wat moet ik doen als er schade ontstaat tijdens mijn verblijf?

Bij schade die wordt aangericht tijdens uw verblijf, dient u het schadeformulier (dat in het vakantiehuis aanwezig is) in te vullen en te ondertekenen. Lever het volledig ingevulde en ondertekende formulier zo snel mogelijk, en uiterlijk bij vertrek, bij de sleutelhouder of huiseigenaar in.

NOVASOL vergoedt schades tot een bedrag van €135,- Wanneer het schadebedrag hoger is dan €135,- dient u de schade te melden bij uw aansprakelijkheidsverzekering. 

Let op: Vul bij schade altijd het schadeformulier in. Wij kunnen de door u veroorzaakte kleine schade niet vergoeden wanneer u het formulier niet ingevuld, ondertekend en ingeleverd heeft bij de sleutelhouder.

Aankomst, vertrek en sleutels

Wanneer kan ik de sleutels ophalen/het vakantiehuis in?

In Denemarken kunt u de sleutels na 15:00 uur ophalen en vanaf 16:00 kunt u het vakantiehuis in. Op uw MyBooking pagina kunt u ervoor kiezen om een SMS te ontvangen wanneer uw vakantiehuis klaar is voor check-in.

Houd er rekening mee dat, dat als u vroeg aankomt, u niet kunt verwachten dat u het vakantiehuis vroeger kunt betreden, aangezien NOVASOL en/of de eigenaar tijd nodig heeft om het vakantiehuis voor te bereiden.

In andere landen kunt u uw sleutel ophalen tussen 16.00 uur en 20.00. Zorg ervoor dat u uw gewenste/verwachte aankomsttijd op uw MyBooking pagina vermeld, zodat de eigenaar of de contactpersoon dit kan bevestigen. Als u van plan bent eerder aan te komen dan het door u aangegeven tijdstip, moet dit worden bevestigd door de eigenaar of contactpersoon, anders is het niet mogelijk om de sleutel op het gewenste tijdstip te ontvangen.

Waar kan ik de sleutels ophalen?

Op uw MyBooking pagina kunt u een PDF vinden genaamd “Route description/Key Collection” waar de locatie op staat. 

Let op: Het adres van de sleutels is niet persé hetzelfde als dat van uw vakantiehuis.

Hoe laat moet ik vertrekken uit het vakantiehuis?

U moet niet later dan 10:00 het vakantiehuis verlaten

Waar kan ik de sleutels teruggeven?

U kunt de sleutels teruggeven op hetzelfde adres waar u de sleutels heeft opgehaald. 

Het NOVASOL concept: Wat moet ik meenemen?

Wat tref ik aan qua huishoudspullen in mijn geboekte vakantiehuis?

In onze vakantiehuizen vindt u basiskeukenuitrusting en dekbedden en kussens voor alle bedden. Er zijn echter geen kinderdekbedden. De verhuur is ingericht naar de smaak van de eigenaar en is te zien op de foto's in de beschrijving. Let op: op dat de sterrenclassificatie gerelateerd is aan de kwaliteit en de hoeveelheid basis- en speciale uitrusting.

Onder het kopje faciliteiten op de pagina van de huisbeschrijving vind u alle faciliteiten die er aanwezig zijn in het vakantiehuis. Foto’s zijn niet altijd leidend. Wanneer een bepaalde faciliteit niet wordt vermeld, bijvoorbeeld internet of een koffiezetapparaat, dan zal deze hoogstwaarschijnlijk niet aanwezig zijn. 

Zijn er schoonmaakproducten aanwezig in het vakantiehuis?

Er zijn meestal geen schoonmaakproducten aanwezig in het vakantiehuis. Daarom raden we u aan om uw eigen schoonmaakproducten mee te nemen of, indien mogelijk, onze Holiday Kit te kopen. Er is echter een stofzuiger en een vloer mop en emmer.

Zijn er dekbedden en kussens aanwezig in het vakantiehuis?

Ja. Er zijn altijd dekbedden en kussens voor het aantal toegestane personen in aanwezig in het vakantiehuis. Er zijn echter geen dekbedden en ook zijn er geen kussens voor kinderbedden. Als beddengoed niet bij de huurprijs is inbegrepen, dan moet u deze zelf meenemen of huren.

Wat moet ik zelf meenemen?

Zaken als handdoeken, beddengoed en theedoeken kunnen bij de prijs worden inbegrepen of voor aankomst worden gekocht. Als deze niet in de beschrijving staat, kunt u ze kopen of zelf meenemen.

Het is een goed idee om uw eigen eten en drinken mee te nemen, evenals de meest noodzakelijke dingen voor de keuken en badkamer, inclusief keukenrollen en toiletpapier.

The Rentals in General

What do the stars mean?

1. Simply furnished rental with a little focus on interior design


2. Simply furnished rental


3. Traditional rentals with standard furniture


4. Well-equipped rental with high-standard and comfortable furniture


5. Tastefully furnished rental with advanced equipped and modern furniture

How many people are allowed in a rental?

The number of persons allowed in the holiday rental is stated in the description of the house. All people regardless of age count.

Denmark:
You are allowed to bring an extra child under 4 to the majority of the rentals. This will typically be indicated in the description.

Norway and Sweden:


In a big part of the rentals, the rules are the same as in Denmark. But, just in case, ask before you book.



Central and Southern Europe:


The indicated amount of people cannot be exceeded. Extra people should be requested.



In some countries, is not allowed to put up a tent in the garden, bring your own caravan, etc.

Can I do the final cleaning myself?

You can do the final cleaning yourself and it will be approved by our service staff after your departure. You can also buy a final cleaning no later than four days ahead of your departure. Some rentals include mandatory final cleaning, which means that you cannot do it yourself. You will pay for that when you collect the key. This is the case with many rentals, especially in Southern Europe where final cleaning is included in the rental price.

How many pets can I bring?

The number of allowed pets is indicated in the house description. If you want to bring more than allowed, you must send a request to the owner, which is why we recommend you contact us in time if you want to bring extra pets.

Rental Terms and Good to Know

Rental terms

You can find and read NOVASOL’s rental terms here.

Good to Know

Regardless of your destination, it is always a good idea to read about what you can expect during your stay in one of our rentals. Read more here.